Kata Azimat

Kata Azimat
" Usaha itu Perlu, Doa itu Pembantu, Allah itu Penentu"... "Setiap Ilmu Yg Dipelajari perlu kepada Bimbingan Akal serta Panduan Iman Agar tidak tersasar dari Landasannya"... "Tiada tali yang paling erat selain tali silaturrahim, Tiada pintu yang pling kukuh selain pintu hati.., Tiada hutang yang pling berat selain hutang budi.., Tiada pemberian yang paling berharga selain memberi maaf"..."Allah sentiasa bersama hamba-hambaNya selagi hamba- hambanyaNya mengingatinya"... "Setiap Ujian Yang Datang Daripada Allah.., Pasti akan ada hikmahnya..,Terpulang pada diri untuk menilainya"... "The More We Learn..., The More We Know that We Are So Stupid.."......"Ukhuwah yang dibina di antara kita biarlah seperti seutas tasbih..,, ada awal.., tiada penghujungnya,,,,, dicipta untuk mengingati-Nya...dibahagi untuk cinta-Nya..,, dan diratib demi keredhaan-Nya..Ukhuwah itu umpama ikatan tasbih.. Butir-butir tasbih mewakili roh-roh yang terjalin, manakala ikatan tali tasbih mewakili ukhuwah tersebut.. Sekiranya ikatan tersebut tidak diketahui dan terputus.., maka bercerailah roh-roh tersebut dan menjadi jauh..;')

Tuesday, January 25, 2011

“JaHanAM IsRae iLL”…

Kekejaman Israel & Kelemahan Umat Islam


Pengucapan Diri Ana :p

Assalamualaikum dan salam sejahtera diucapkan kepada sidang pembaca sekalian dan rakan2 bloggersku yang lain. Pada kesempatan kali ini saya akan cuba mengutarakan punca2 utama terjadinya kekejaman yang telah dilakukan oleh golongan yang kini lebih mesra dengan panggilan “Laknatullah” ini. “New Post” saya pada kali ini sememangnya merupakan antara yang paling saya sukai.. Maklumat yang telah saya perolehi pada kali ini adalah berkat daripada ketekunan saya kononnya dalam mencari maklumat2 khususnya info2 mengenai golongan yang paling terlaknat di bumi Allah ini.. Kali ini saya akan membincangkan tentang perkara yang hampir2 tidak menemui jalan penyelesaian sejak berkurun lama lagi. Isu pada kali ini ialah berkaitan dengan ujian yang membelenggu saudara2 seislam kita, Palestin yang sekian lama ditindas oleh Zionis Yahudi Laknatullah1000xxx!!! . segala inf0 yang akan dikongsi di sini adalah bersumberkan daripada penulis2 blog yang saya kira golongan yang a’lim.. Terasa juga diri saya seperti melakukan dosa kerana mengutip maklumat daripada mereka tanpa meminta izin daripada mereka akan tetapi menurut prinsip pegangan hidup saya sendiri… “Ilmu adalah untuk dikongsikan dan disebarkan”.. :p


Sekilas Inf0 “Laknatullah”

Yahudi ini memang sifatnya begitu, mereka menganggap diri mereka bangsa yang terpilih oleh tuhan dan menganggap bangsa lain hanya sebagai keldai mereka. Mereka sering menggembar-gemburkan bahawa sesungguhnya mereka adalah satu-satunya bangsa pilihan Tuhan dan turut beranggapan bahawa adalah halal sekiranya mereka menumpahkan darah yang bukan dari kaumnya sendiri. Pada hari ini, kita dapat merumuskan bahawa Amerika Syarikat merupakan keldai tambatan kepada golongan yahudi ini. Cerita rakyat Palestin ditindas oleh Yahudi ini bukan satu perkara baru tetapi pada hakikatnya adalah suatu masalah yang paling lama sejak dari zaman para Nabi kita lagi.Justeru, umat Islam pada hari ini haruslah bersama-sama bangkit dan sedar akan bala’ yang akan menimpa diri serta agama kita khusunya sekiranya dibiarkan golongan yahudi memonopoli bumi Allah ini. 


“Umat Islam masih belum mahu belajar”.., inilah antara petikan yang sering diberikan oleh Perdana Menteri kita iaitu Dr. Mahathir Mohammad.
"George Santayana, seorang pujangga Inggeris menyebut, Manusia yang tidak mahu belajar dari sejarah akan didera dengan mengulangi kesilapan yang sama.."


Kelemahan Umat Islam

Silapnya umat Islam di Palestin mahupun didunia adalah kerana tidak berpegang teguh kepada ajaran Islam. Mungkin ada yang marah dengan kenyataan saya ini. Tetapi itulah hakikat. Umat Islam sudah termakan budaya barat. Kita sudah lupa sejarah kita, bagaimana Empayar Islam berada pada puncaknya sehingga runtuhnya kerajaan Andalusia, Bani Umaiyyah akibat dari kelekaan umat Islam sendiri. Kita juga lupa bahawa Umat Islamlah pelopor utama ilmu Matematik, Sains, Astronomi, Teknologi,Anatomi dan pelbagai lagi suatu waktu ketika dahulu. Tetapi kita kini semakin leka dan beranngapan bahawa kita masih berada di zon yang selesa dan masih menganggap bahawa Allah sentiasa sayangkan kita.. Memang Allah itu Maha Pengasih dan Lagi Mengasihani, tetapi adakah kita Mengasihani Allah S.W.T??? Apa usaha kita untuk membalas kenikmatan yang tidak terhingga yang Allah telah berikan kepada kita? Mudah saja analoginya yang boleh saya berikan.. , sebagai misalannya “Sembahyang 5 waktu pun masih ramai yang terumbang-ambing lebih-lebih lagi diri saya yang terlalu jahil ini.

Umat Islam pada hari ini semakin bersikap “bagai enau dalam belukar, melepaskan pucuk masing-masing”.. Sebagai contohnya, apa yang saya kesalkan adalah Sikap Bangsa Arab yang seolah-olah sudah kembali ke zaman Jahiliah mereka semula. Jika kita lihat di Dubai, sedang ada negara Islam yang kebuluran dan miskin, Mereka sibuk dan leka untuk mempromosikan MAKSIAT di negara mereka. Mereka juga sudah berani melawan Allah dengan merobek segala keindahan alam untuk membuat kepulauan "Palm" mereka sendiri. Yang lebih sedih, kebanyakan unit-unit perumahan dan sarang maksiat Mewah di Dubai dimiliki oleh pelakon-pelakon Hollywood yang KAFIR dan sememangnya menjadi Penyokong Kuat ZIONIS!!! Jika ada bala yang menimpa kita, Kita harus muhasabah kembali, mengapa kita menerima musibah yang sedemikian.


Seperkara lagi, Negara Penjaga Kaabah, Arab Saudi menerusi kerabat mereka secara terang-terangan menyokong Yahudi. Ini dapat dilihat secara terang-terangan dengan sikap mereka sendiri yang menyelamatkan CITIBANK dengan menambah bilangan saham mereka di bank yang CEO nya ialah seorang Yahudi. Dan Kerabat Saudi ini secara terang-terangan menyatakan sokongan dan keyakinannya terhadap CEO yahudi itu. Saya berasa amat sedih... Kerana Kebodohan kita sendiri, habis agama, harta kita tergadai dan lama kelamaan kita akan menjadi lebih hina dari apa sahaja didunia ini jseandainya dibiarkan berterusan sebegini.

Sepatutnya, Arab Saudi dan Liga Arab yang menguasai dunia dengan minyak, patut membantu untuk mengukuhkan perbankan Islam. Inilah masanya kita biarkan sistem kapitalis runtuh dan kita kuasai dunia dengan sistem perbankan Islam. Tetapi malangnya, akibat terlalu taksub dengan keduniaan dan Bodoh serta tidak menguasai ilmu, kita leka dan terus menjadi boneka Yahudi. Adakah kita sedar perkara ini?


Saya bukan hendak menuding jari kepada mana-mana pihak, cuma saya mohon kepada semua yang membaca dan semua Umat Islam agar kita merenung kembali, dimana kesilapan-kesilapan kita. dan bangkit untuk mengatasinya. Marilaah kaji sejarah lampau kita dan mulakan tahun baru dengan lembaran yang baru. Kita masih belum terlambat dan saya yakin bahawa umat Islam pada hari ini sudah mula bangkit perlahan-lahan daripada mimpi dunia yang amat2 melekakan...

Silapnya umat Islam di Palestin mahupun didunia adalah kerana tidak berpegang teguh kepada ajaran Islam.., kita harus bersimpati terhadap nasib yang menimpa umat islam di bumi palestin,  kerana mereka amat2 berpegang teguh dengan agama Allah ini iaitu islam., maka Allah telah pun menguji mereka dengan keadaan perang yang berpanjangan dan juga dissbbkn oleh iman mereka yang kental.. Ayuh kita cuba bayangkan negara kita yang ditimpa perang seumpama itu, apakah situasi umat-umat islam di negara kita? Samakah kekekentalan hati mereka dengan kita.. Renung2kanlah...                                                                                                      (Pndngn dari saudari AtiQah  + saudara Hafiz :) PAI 2@ IPGKSM


Semoga Allah sentiasa memberikan naungan kasih-sayang terhadap orang Islam dan memberikan pancaran “laknat” terhadap golongan Yahudi di dunia ini.. amin….

5 comments:

  1. ya Allah.. sedih aku tgk gambar2 tu, klu diberi peluang bunuh sorang yahudi, mmg aku bunuh betul2 punya bunuh. huhhuu...

    hmm..mmg ilmu utk dikongsi, tp kn lbh baik klu kita creditkan ke link diorg, konon mcm rujukan la. mcm asgm tu kan.

    eh? Ooo!! Ini kerja kau ek dok asrama?!

    ReplyDelete
  2. hmm.. thnx bace bl0g ak.. xpe2.., ak credtkn dlm ati jew r... kn ke tngn di blakngG lebih baek dr tng dgn tngn h0k kt dpnG.. lgpown xlrt nk bg sume crdt coz bkn amik dr 1 sumber jew.., hmm.. mmg r keje ak nie,, kal0 x masakn k0 dpt tng0k hasilnye.. :) thnx again my frenz!!!..

    ReplyDelete
  3. mojoriti org kite sendiri menjadi penguat ekonomi yahudi...klo x caye kite leh tengok kat umah kite...mojoriti yahudi produk yg ade...alternatif da ade pon tp still byk alsn... wallahualam

    ReplyDelete
  4. Asked : thnx byk2.. ----------------> "Ataukah kamu mengira bahawa kamu akan masuk ke syurga, padahal belum datang kepadamu cubaan seperti yang dialami orang-orang terdahulu sebelum kamu. Mereka ditimpa kemelaratan, penderitaan, digoncang dengan pelbagai dugaan dan cubaan sehingga rasul dan orang-orang bersamanya berkata' Bilakah datang pertolongan Allah?" Ingatlah sesungguhnya pertolongan Allah itu dekat.. (Surah Al-Baqarah : Ayat 214)... (^_^)

    ReplyDelete